Virtuele Verwachting Fysieke Beleving

Uitzicht Saxion Van Galenstraat Enschede

Met het onderzoeksproject ‘Virtuele verwachting, Fysieke beleving’ realiseert Saxion een nieuwe beleving in (mode) retail. Dat is technisch mogelijk, maar aan de benodigde techniek moet nog veel gesleuteld worden. In dit project bundelt Saxion kennis op het terrein van de techniek, human machine interaction, retail, mode, marketing en creatieve industrie. Het doel is het ontwikkelen en toepassen van media- en ICT-innovaties voor het beïnvloeden van de winkelbeleving en het koopgedrag van shoppers in de modesector, zowel fysiek als online. De online beleving – op internet thuis, of via een scherm, zuil, tablet of smartphone in de winkel – schept verwachtingen, die worden waargemaakt als je het product fysiek in handen hebt, thuis of in de winkel. Vandaar de titel: Virtuele verwachting, Fysieke beleving. In dit project van het lectoraat Ambient Intelligence doet ons lectoraat onderzoek naar het effect van interactieve beeldschermen op de beleving van winkelgebieden in stadscentra.

Deelnemers:

Peit Zoomers, Engelen schoenmode, Hoogeboom mode, Rietbergh, Nedap, Bluemark Innovations, Trimm, Sizing Science, T-Xchange, CBW-Mitex, Modint

Kennisinstellingen:

Saxion, Hogeschool Utrecht, ArtEZ, ISMI

Deel deze pagina