Receptenboek voor beeldschermen op straat

Door op

Scherm op stationsplein Eindhoven, Westzijde, 7 februari 2014
Eindhoven stationsplein

De afgelopen jaren verschijnen er steeds meer schermen in de publieke ruimte. Ze doen meestal dienst als digitale reclameborden en dragen weinig bij aan een positieve beleving van de ruimte waarin ze zich bevinden.

Het Handboek schermen in de publieke ruimte richt zich op het ontwikkelen van publieksvriendelijke beeldschermen met een meerwaarde voor de publieke ruimte. Welke eisen stelt de omgeving aan het scherm en de overige techniek? Wat zijn de behoeften van het publiek wat betreft de content op het scherm en welke belangen hebben bedrijven en overheden bij het plaatsen van een scherm? Met behulp van een stappenplan en het SpaceSee-canvas worden deze en andere vragen over plaatsing, content, techniek, interactie en exploitatiemodel beantwoord.

Het handboek richt zich op eigenaren van publieke ruimten, op studenten en onderzoekers en op bedrijven die producten of diensten aanbieden op het gebied van publieke schermen. Het is geschreven door Mettina Veenstra, lector Media Technology Design bij Saxion, en Niels Wouters, architect, informaticus en onderzoeker bij de KU Leuven. Zij deden dit in een project van de Hogeschool van Amsterdam en in samenwerking met een aantal outdoor-mediabedrijven, architectenbureau UNStudio, Novay en het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid.

Het boek kost € 21,50 (= € 19,00 voor het boek, incl. BTW + verzend- en handlingskosten) en is te bestellen via: http://formulieren.saxion.nl/schermenindepubliekeruimte

Deel deze pagina